Nykyinen työnantaja:

Yle Radio Suomi

Some- ja mediatoimittaja

Vastaan sisällöntuottamisesta Radio Suomen somekanaville. Tuotan mm. videoita, Still-kuvia ja tekstisisältöä. Lisäksi moderoin somekanavien keskustelua sekä vastaan yleisön viesteihin. 

Aktiivisimmin päivitän Instagram- ja Facebook -sivuja, mutta teen myös sisältöä Twitteriin ja yle.fi:n sivuille. 

Ilmiöittäminen
Oleellinen osa työtäni on ilmiöittää kanavan juontajia tuottamissani sisällöissä. Mielestäni ilmiöittämisen onnistumisessa tärkeimpiä elementtejä ovat ihmistuntemus ja tiimipelaaminen. Lähden itse aina siitä, että suunnittelen sellaista sisältöä, jonka jokainen mukana oleva voi allekirjoittaa omakseen. 

Suuren kanavan langat käsissä
Radio Suomella on poikkeuksellisen laaja ohjelmavalikoima ja minun tehtävänä on esitellä jokaista ohjelmaa omalla yksilöllisellä tavallaan, mutta kuitenkin kanavan brändiin sopivana osana. Tämä asettaa tehtävään raamit, jotka haastavat etsimään luovia ratkaisuja sisällöntuotantoon.

Käyttämiäni ohjelmia:
Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Premiere Pro, HeadlinerApp
Brandwatch (Falcon), Fynd, Jopo, Wufoo, Meta, Giphy

Suunnitelmasta
somesisällöksi

Radio Suomi tarvitsee somesisältöjä, erilaisiin ohjelmakokonaisuuksiin, kuten:

  • pisteohjelmat
  • audiosarjat
  • lähetysvirran ohjelmat

Lisäksi Radio Suomi tekee paljon osallistavaa radiosisältöä, jolloin on mietittävä millä keinoin kuuntelijat pystyvät osallistumaan radio-ohjelmaan sosiaalisen median kautta.

(Kuvassa tekemäni kuvitus Radiosarjaan Muistipeli, joka käsitteli aistimuistia.)

Orgaaninen somestrategia

Radio Suomi ei käytä maksettua mainontaa, joten jokainen katsoja ja tykkäys on saatu täysin orgaanisen kasvun kautta. 

Osallistaminen ja aktivoiminen ovatkin tärkeä osa sisältöjä, jotta kattavuus voisi kilpailla kaupallisten toimijoiden kanssa.